Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

SPX Malaysia Mengendalikan First Mile Hub CJY

Dalam ekosistem logistik Shopee Express di Malaysia, istilah “first mile hub” merujuk kepada titik permulaan yang kritikal untuk logistik bungkusan yang efisien. Salah satu hab penting ini ialah CJY First Mile Hub, yang terletak di Cheras, Kuala Lumpur. Ia berperanan sebagai nod penting dalam rangkaian penghantaran komprehensif Shopee.

Memahami First Mile Hub

Di dalam konteks Shopee Express, “first mile hub” adalah tempat penerimaan awal di mana bungkusan yang dihantar oleh penjual diterima, diproses, dan disediakan untuk diedarkan. Hab ini menandakan permulaan perjalanan bungkusan dalam rangkaian penghantaran Shopee.

SyarikatButiran Hubungan
Shopee Khidmat Pelangganhelp@support.shopee.com.my
SPX Khidmat Pelanggan Telefon+603-2777-9222

Lokasi CJY First Mile Hub

Terletak strategik di Cheras, Kuala Lumpur, CJY First Mile Hub mempunyai kedudukan geografi yang penting dalam landskap logistik Malaysia. Lokasinya memastikan pengendalian dan pemprosesan bungkusan berjalan dengan efisien pada fasa awal yang penting ini.

Baca Juga: Pengurusan Bungkusan di Sorting Centre KLT SPX Malaysia

Fungsi CJY First Mile Hub

Fungsi utama CJY First Mile Hub adalah untuk melancarkan fasa awal proses penghantaran. Dilengkapi dengan infrastruktur penyusunan dan pembungkusan yang canggih serta disokong oleh tenaga kerja yang mahir, hab ini beroperasi dengan sistematik untuk memastikan bungkusan yang diterima diproses dengan cepat dan tepat. Matlamat utamanya adalah untuk mempercepatkan peralihan bungkusan dari penjual ke peringkat seterusnya dalam rangkaian penghantaran.

Kelebihan Menggunakan CJY First Mile Hub

  1. Perkhidmatan Penghantaran yang Lebih Pantas: Dengan mengoptimumkan proses awal, CJY First Mile Hub menyumbang kepada penghantaran yang lebih pantas di seluruh Malaysia, sering mencapai tempoh penghantaran 1-3 hari.
  2. Kebolehpercayaan dan Kecekapan: Menggunakan teknologi penyusunan dan pembungkusan yang canggih, hab ini memastikan bungkusan diuruskan dengan selamat dan efisien, meningkatkan kebolehpercayaan perkhidmatan penghantaran Shopee Express.
  3. Kemudahan untuk Penjual: CJY First Mile Hub memudahkan proses bagi penjual dengan menyediakan platform yang lancar untuk menghantar bungkusan, sekaligus menyerahkan pengurusan logistik seterusnya kepada Shopee Express.

Berkaitan: JHB Sorting Centre sebagai Sebahagian daripada Rangkaian SPX Malaysia

Ulasan Pengguna

Kudos to Person in charge of cheras hub, Haris Jeevan. Excellent service 👍👍👍

– Nikko Law Mei Li

Nice place and can pickup you parcel here

– Notorious horizons

Kebanyakan reviews orang lain semua teruk tapi pengalaman aku berbeza dan memuaskan. Staf yang hantar barang ke rumah sentiasa whatsapp dulu tanya aku ada rumah ke tak. Pastu pernah sekali staf tu tolong letak barang atas meter elektrik sebab takut pecah barang kalau letak ke lantai. Aku tak tahu nak bagi compliments utk staf tu kat mana sebab SPX takde website. Tapi nama staf tu Noorasraf, sangat baik dan bertanggungjawab. Moga Allah SWT permudahkan segala urusan dia. Aamiin.

– Abdul Hafiz Hambali

Secara keseluruhannya, CJY First Mile Hub memainkan peranan asas dalam infrastruktur logistik Shopee Express. Ia memudahkan penghantaran bungkusan yang pantas, boleh dipercayai, dan cekap kepada pelanggan di seluruh Malaysia. Lokasi strategiknya dan kecekapan operasinya memberi sumbangan besar kepada komitmen Shopee untuk memastikan penghantaran yang lancar dan tepat pada masanya.