Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Kemudahan Shopee Express First Mile CSL Malaysia

Shopee Express, sebuah perkhidmatan penghantaran terkemuka di Malaysia, mengendalikan komponen logistik penting yang dikenali sebagai “first mile hub.” Hab ini, khususnya CSL First Mile Hub yang terletak di Cyberjaya, Selangor, memainkan peranan penting dalam rantaian logistik Shopee.

Memahami First Mile Hub

“First mile hub” dalam Shopee Express adalah peringkat awal di mana bungkusan daripada penjual diterima dan disusun sebelum dihantar ke pusat pengedaran Shopee Express. Hab ini berfungsi sebagai platform pelancaran untuk penghantaran, memudahkan proses dari penjual ke pusat pengedaran.

SyarikatButiran Hubungan
Shopee Khidmat Pelangganhelp@support.shopee.com.my
SPX Khidmat Pelanggan Telefon+603-2777-9222

Lokasi CSL First Mile Hub

Terletak di Cyberjaya, Selangor, CSL First Mile Hub merupakan salah satu hab terbesar di Malaysia, dengan kedudukan strategik untuk memudahkan pemprosesan bungkusan yang cekap dan pantas.

Baca Juga: Operasi First Mile WMJ di Shopee Express Malaysia

Fungsi CSL First Mile Hub

Fungsi utama CSL First Mile Hub adalah untuk mengoptimumkan fasa awal proses penghantaran. Dilengkapi dengan peralatan penyusunan dan pembungkusan yang canggih serta tenaga kerja lebih 1,000 orang, hab ini beroperasi 24 jam sehari. Peranannya sangat penting dalam mempercepat pemprosesan dan penghantaran bungkusan, memastikan peralihan yang pantas dari penjual ke peringkat seterusnya dalam pengedaran.

Kelebihan Menggunakan CSL First Mile Hub

  1. Penghantaran Pantas: Dengan menyederhanakan proses penghantaran awal, CSL First Mile Hub secara signifikan mempercepat penghantaran kepada pelanggan di Malaysia, dengan masa penghantaran yang sering mencapai 1-3 hari.
  2. Kebolehpercayaan yang Ditingkatkan: Mesin penyusunan dan pembungkusan yang canggih di hab ini memastikan bungkusan diurus dengan selamat dan teliti, meningkatkan kebolehpercayaan dan keselamatan penghantaran.
  3. Kemudahan untuk Penjual: Penjual mendapat kemudahan dengan menggunakan CSL First Mile Hub kerana proses yang lebih mudah, membolehkan mereka menghantar bungkusan dengan cekap, dan Shopee Express akan menguruskan logistik seterusnya.

Berkaitan: Pusat Logistik KLG First Mile Shopee Express

Ulasan Pengguna

sy prnh post brg x sampai pdh dh deliver hri isnin, return balik kt hub isnin. brg dh dihantar mlm isnin. dorg msih bkerja sampai malam. terima kasih hantarkan. maaf dh bsanga buruk pulak

– myra azahar

My order was 1 day late after estimated arrival day. The delivery guy took the time to call me when he was delivering. When I came down stairs, he was sitting on the ground sorting all the packages, calling all the owners, to deliver. I think it’s hard to keep up with all the delivery, but they are definitely working hard. Just have to give them the benefit of the doubt

– mohd munazil mohd azlan

boleh pickup..dtg mintak elok2, insyaAllah diorg layan..diorg byk brg kt situ..bos2 tau perah je, hasil dia kutip, sepah dia buang .

– Amir Firdaus

CSL First Mile Hub dalam rangkaian logistik Shopee Express merupakan pautan penting dalam memastikan perkhidmatan penghantaran yang pantas, boleh dipercayai, dan selamat kepada pelanggan di seluruh Malaysia. Lokasinya yang strategik dan operasi yang efisien menyumbang secara besar kepada komitmen Shopee untuk penghantaran yang lancar dan cepat.

Leave a Reply