Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Pusat Logistik KLG First Mile Shopee Express

Dalam rangkaian penghantaran Shopee Express Malaysia yang kompleks, “first mile hub” memegang peranan penting dalam mengatur aliran bungkusan yang cekap. Terletak di Kelana Jaya, Selangor, KLG First Mile Hub menjadi asas utama dalam rangka kerja penghantaran Shopee yang meluas.

Memahami First Mile Hub

Dalam operasi Shopee Express, “first mile hub” berfungsi sebagai titik penerimaan utama untuk bungkusan yang diterima daripada penjual. Di sini, bungkusan yang masuk akan melalui proses penerimaan, penyusunan, dan persediaan yang teliti sebelum dihantar ke destinasi akhir dalam sistem penghantaran Shopee.

SyarikatButiran Hubungan
Shopee Khidmat Pelangganhelp@support.shopee.com.my
SPX Khidmat Pelanggan Telefon+603-2777-9222

Meneroka Lokasi KLG First Mile Hub

Terletak secara strategik di Kelana Jaya, Selangor, KLG First Mile Hub memainkan peranan penting dalam landskap logistik Malaysia. Lokasi ini memastikan pengendalian dan pemprosesan bungkusan yang cekap dalam fasa awal yang kritikal dalam rantaian logistik.

Baca Juga: Pusat First Mile BGI Shopee Express Malaysia

Fungsi dan Operasi di KLG First Mile Hub

KLG First Mile Hub berfungsi sebagai pusat utama untuk mengoptimumkan fasa awal proses penghantaran. Dilengkapi dengan infrastruktur penyusunan dan pembungkusan yang canggih serta sokongan tenaga kerja berkemahiran tinggi, hab ini beroperasi dengan teliti bagi memastikan pengendalian bungkusan yang cepat dan tepat. Misi utamanya adalah mempercepat peralihan bungkusan dari penjual ke peringkat seterusnya dalam rantaian penghantaran Shopee.

Kelebihan yang Ditawarkan oleh KLG First Mile Hub

  1. Penghantaran Pantas: KLG First Mile Hub menyumbang secara signifikan kepada penghantaran yang lebih pantas di seluruh Malaysia, sering mencapai tempoh penghantaran yang luar biasa melalui pemprosesan yang diselaraskan.
  2. Kebolehpercayaan dan Kecekapan yang Ditingkatkan: Dengan teknologi penyusunan dan pembungkusan yang canggih, hab ini memastikan pengendalian bungkusan yang selamat dan cekap, meningkatkan kebolehpercayaan dan kecekapan perkhidmatan penghantaran Shopee Express.
  3. Kemudahan untuk Penjual: Dengan memudahkan proses untuk penjual, KLG First Mile Hub menyediakan platform yang mudah untuk menghantar bungkusan, dan menyerahkan pengurusan logistik seterusnya kepada Shopee Express.

Berkaitan: Kemudahan Sortir PEN di Shopee Express Malaysia

Ulasan Pengguna

Went to drop shopee parcel here and a incident happens where I accidentally hit a tyre at the parking space and stucked under my car. The person in charge / owner are very kind and help me to maneuver my car. Thanks bro for help

– Azhad Adly Azamin

Good location

– Rahim Shaikh

Penghantaran SPX Express di Sunway Pyramid mall agak slow..date penghantaran tunggak..slpas tunggak dan tunggak…mmg slow sngat diorg buat kerja smbil jln berlenggang lenggok mcm modelling..tak fikir langsung tntang parcel customer samada urgent ke tak ..so bad service ,y

– Santik Santik

Secara keseluruhan, KLG First Mile Hub adalah komponen penting dalam infrastruktur logistik Shopee Express, memudahkan penghantaran bungkusan yang pantas, boleh dipercayai, dan cekap kepada pelanggan di seluruh Malaysia. Lokasinya yang strategik dan kecekapan operasinya menegaskan komitmen Shopee untuk penghantaran yang lancar dan tepat pada masanya, memperkukuhkan lagi kedudukannya sebagai peneraju dalam logistik e-dagang.

Leave a Reply